Kun olet täyttänyt valtakirjan, jäsenmaksut peritään automaattisesti palkastasi sen jälkeen kun valtakirja on toimitettu työnantajalle. Jäsenmaksu työssä ollessa on 0,9 % bruttopalkasta. Pyydämme Sinua seuraamaan palkkakuittiasi, että jäsenmaksuperintä toimii, jotta vakuutusturvasi ja muut jäsenetusi ovat voimassa sekä työttömyysvakuutuksesi pysyy voimassa.

Jäsenyyden säilymiseksi jäsenet ovat velvollisia maksamaan jäsenmaksun myös esim. virkavapauden ajalta saamistaan palkkatuloista (rauhanturva ym. tehtävät) jäsenmaksujen maksamiesta tulee sopia liiton toimiston kanssa.

Ilmoitathan äitiyslomasta, asevelvollisuudesta ym. palkattomista kausista liitolle, jolloin olet velvoillinen maksaan minimijäsenmaksun 2024 suuruudeltaan 6,5 e/kk.

Jos olet siirtynyt toisesta liitosta/työttömyyskassasta tarkista, että jäsenmaksusi ovat kunnossa edelliseen liittoon/työttömyyskassaan. Jos näin ei ole, maksa puuttuva osa. Tämä on tärkeää etenkin työttömyysturvan kannalta. Huomioi myös, että jäsenyytesi säilyy saumattomana kun siirtyminen on tapahtunut kuukauden kuluessa.

Tulliliiton jäsenet kuuluvat työttömyyskassa Aariaan.