nastarenkaat2 kevät2018

Vakuutusyhtiö Turva uudistaa kevään ja kesän aikana kaskotuotteitaan. Muutosten myötä Turvan kaskoista tulee entistä kattavampia, mutta vakuutusten hintaan uudistukselle ei ole vaikutusta.

”Nämä ovat muutoksia, joita asiakkaat ovat tuotteiltamme toivoneet”, kertoo Turvan palvelujohtaja Juha Aho.

Muutokset koskevat Turvan henkilöasiakkaiden henkilö- ja pakettiautojen kaskoja. Yksi uudistuksista astui voimaan maaliskuun alussa ja loput tulevat voimaan suunnitelmien mukaan kesän alussa.

Autopalveluvakuutus vanhoihinkin autoihin

Turvan henkilöasiakkaiden henkilö- ja pakettiautolle tarkoitetut osakaskot, eli Hirvi-ilkivalta-palo-varkausvakuutus ja Hirvi-palo-varkausvakuutus uudistuivat maaliskuussa.

Maaliskuun 3. päivän jälkeen voimaan astuvissa vakuutuksissa autopalveluvakuutus eli niin sanottu hinausvakuutus on voimassa myös yli 16-vuotiailla henkilö- ja pakettiautoilla. Uudistus koskee 3.3. jälkeen voimaan astuvia vakuutuksia, ja se tulee voimaan myös jo voimassa oleville vakuutuksille sitten, kun vakuutuskausi vaihtuu maaliskuun 3. päivän jälkeen.

Autopalveluvakuutus korvaa esimerkiksi auton hinauksen lähimmälle korjaamolle, jos auto jättää tien päälle. Käytännössä jos asiakkaalla on mikä tahansa Turvan kaskovakuutus, hinauspalvelu kuuluu vakuutukseen jatkossa myös yli 16-vuotiaille henkilö- ja pakettiautoille.

Alla olevat astuvat voimaan suunnitelmien mukaan kesän alussa. Ne tulevat voimaan uudistuksen jälkeen alkaviin ja myös 1.11.2011 jälkeen alkaneisiin, voimassa oleviin vakuutuksiin, kun uusi vakuutuskausi alkaa uudistuspäivämäärän jälkeen. Uudistuksen tarkasta ajankohdasta tiedotetaan myöhemmin Turvan verkkosivuilla.

Liitto- ja Turvakaskoon pysäköintiturva

Pysäköintiturva korvaa tuntemattomaksi jääneen ajoneuvon pysäköintialueella aiheuttaman vahingon ilman bonusmenetystä. Omavastuu on asiakkaan vakuutuksen mukaisesti joko 200 tai 400 euroa.
Esimerkiksi jos asiakkaan autoa on kolhittu parkkipaikalla toisella moottoriajoneuvolla eikä syyllistä tiedetä, pysäköintiturva korvaa auton korjauskustannukset eikä asiakkaan bonus alene. Hän maksaa itse vain omavastuun.

Eläintörmäysturva osaksi useimpia Turvan kaskoja

Eläintörmäysturva korvaa vahingon ilman bonusmenetystä, jos auto törmää muuhun eläimeen kuin hirvieläimeen. Omavastuu on 200 tai 400 euroa, asiakkaan vakuutuksen mukaisesti. Jatkossa eläintörmäysturva kuuluu myös Turvakaskoon, Peruskaskoon ja Hirvi-ilkivalta-palo-varkausvakuutukseen. Ammattiliittojen jäsenille yksinoikeudella suunnatussa, Turvan laajimmassa kaskovakuutuksessa Liittokaskossa eläintörmäysturva on jo ennestään.

Esimerkiksi jos asiakkaan auto törmää jänikseen tai kettuun tien päällä ja tästä aiheutuu vahinkoa autolle, eläintörmäysturva korvaa korjauksen kustannukset eikä asiakas menetä bonuksiaan. Hän maksaa itse vain omavastuun.

Teksti ja kuva: Aapo Riihimäki/Turva