Varaukset

Lomapaikan varaajan ja käyttäjän tulee olla Tulliliiton jäsen, tai eläkeläinen erillisin ehdoin. Lomapaikkaa ei saa luovuttaa kolmannen osapuolen käyttöön.

Varaukset tehdään Tulliliiton nettisivuilta löytyviin varauskalentereihin. Kullakin lomapaikalla on oma kalenterinsa. Varauskalenterit näkyvät vain rekisteröityneille käyttäjille. Varauksesi näkyy kalenterissa ensin punaisena, ja muuttuu vihreäksi, kun lasku on lähetetty. Varauskalenteriin tehty varaus on aina sitova, ja varaaja on velvollinen maksamaan varauksen kokonaisuudessaan.

Mikäli järjestelmässä ilmenee tilapäisiä häiriöitä, yritä varauksen tekoa myöhemmin uudelleen.

Peruutukset

Perumisen syyksi hyväksytään ainoastaan jäsenen, tai samassa taloudessa asuvan puolison, tai alaikäisen lapsen sairastuminen, edellyttäen sairastuneen osalta lääkärintodistusta. Tällöin varausmaksu voidaan palauttaa, (vähennettynä toimistokuluilla 10,00€), ellei lomakohteen peruutusehdoissa toisin mainita. Kuolemantapauksissa varausmaksu palautetaan kokonaisuudessaan. Muissa peruutustapauksissa loma-ajankohdan maksuvelvoite säilyy täysimääräisenä.

Varausmaksun tai loppumaksun maksamatta jättäminen ei tarkoita varauksen peruuttamista, eikä vapauta varaajaa näistä peruutusehdoista.

Mikäli lomailija joutuu perumaan varauksensa, tulee hänen ilmoittaa siitä välittömästi Tulliliitto ry:lle sähköpostitse osoitteeseen: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Hyväksyttävä peruutus vahvistetaan paluuviestillä.

Tulliliitto ry:llä on oikeus peruuttaa varaus

Mikäli kyseessä on ylivoimainen este (force majeure), Tulliliitto voi irtisanoa lomapaikkavarauksen. Tulliliitto on velvollinen ilmoittamaan tilanteesta varuksen tehneelle jäsenelle viipymättä. Jäsenellä on tällöin oikeus saada maksamansa vuokra kokonaisuudessaan takaisin. Jäsenelle voidaan myös tarjota toista lomapaikkaa, tai ehdottaa varauksen siirtämistä myöhäisempään ajankohtaan.

Majoitustilojen siivoaminen

Lomapaikan siivouksesta huolehtii jokainen lomailija itse. Huoneisto / lomakohde jätettävä aina siistiksi seuraavaa lomailijaa varten. Mitään elintarvikkeita ei saa jättää huoneistoon. Mikäli loppusiivousta ei ole suoritettu, tai se on suoritettu puutteellisesti, niin että seuraava varaaja, tai Tulliliitto on joutunut siivouksen suorittamaan, on lomailija velvollinen maksamaan siivouksesta aiheutuneet kulut.

Tupakointi on ehdottomasti kielletty kaikkien Tulliliiton lomakohteiden sisätiloissa, samoin aitoliekkiset kynttilät. Mikäli ilmenee, että tupakointikieltoa ei ole noudatettu, hajuhaittojen tms. siivouksesta aiheutuneet kulut laskutetaan lomailijalta. Ulkotiloissa tupakoitaessa on aina huolehdittava, ettei tupakantumppeja jää ympäristöön, tulipaloriskit huomioiden. Lomapaikat, joissa on takka, tulen ja tuhkien käsittelyssä noudatettava erityistä varovaisuutta.

Lemmikkieläimet

Lemmikkieläimiä EI saa viedä lomakohteisiin:

• Hakaniemi
  • Redi
  • Voima

Lemmikkieläimiä saa viedä:

• Ylläspirtin huoneistot 1-2
  • Honkapirtin saunamökki

Sängyt ja sohvat tulee suojata omilla peitteillä, sekä loppusiivouksessa oltava erityisen huolellinen, ettei kohteeseen jää lemmikin karvoja ym.

Lemmikkejä ei saa jättää sallittuihin lomapaikkoihin ilman valvontaa, ja lemmikin omistaja on velvollinen korvaamaan kaikki lemmikin aiheuttamat vahingot. Lemmikit tulee ulkoiluttaa piha-alueiden ulkopuolella, ja vahingossa piha-alueelle tulleet jätökset on siivottava pois.

Vahingot

Vahinkoja luonnollisesti joskus sattuu, ja jotain saattaa mennä rikki. Vahingon sattuessa, siitä on ilmoitettava viipymättä sähköpostitse Tulliliittoon osoitteeseen: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. Liitto käsittelee asian, ja yleensä hankkii korvaavan tuotteen särkyneen tilalle / maksaa vahingon.

Mikäli ilmenee, että vahingosta ei ole ilmoitettu asiaan kuuluvalla tavalla, tai majoituskohteelle tai sen irtaimistolle on aiheutettu tahallista vahinkoa / ilkivaltaa, lomailija on velvollinen korvaamaan aiheuttamansa vahingon.

Lomakohteen kadotetuista avaimista vastaa lomailija. Uusien lukkojen asennuksesta ja avaimien teettämisestä aiheutuvista kuluista vastaa lomailija.

Mahdolliset valitukset

Kaikki majoituskohteen varustukseen ja kuntoon liittyvät viat tai puutteet on lähetettävä tiedoksi viipymättä sähköpostitse: Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Tulliliitto ry ei vastaa sellaisista jäsenelle aiheutuneista vahingoista, jotka johtuvat ennalta arvaamattomasta ylivoimaisesta esteestä (force majeure) tai vastaavasta syystä (esim. sähkökatkot tai luonnonilmiöt), jotka eivät ole johtuneet Tulliliitto ry:n toiminnasta tai jonka seurauksia ei kohtuudella ole voinut estää.

Oikeus hintojen muutokseen

Seuraavan vuoden hinnat tarkistetaan viimeistään vuoden vaihteessa nettisivuilla olevaan hinnastoon. Tulliliitto ry pidättää oikeuden hintojen muutokseen.

Avaimet

Lisätietoja ja ohjeita kunkin lomakohteen avaimista, tarkemmista käytännöistä, sekä säännöistä, löytyy Tulliliiton nettisivuilta, jossa jokaisella lomakohteella oma esittelynsä.