Yhdistyskirje 6/2012

2. JHL:n toimet kunnallisvaaleissa
3. JHL:n yhteiskuntavaikuttamisen kurssi 24.-26.9.2012, Raseborg-opisto
4. JHL Osaava Nainen -messuilla 12.10.-14.10
5. Yhdistykset haastetaan ILOA ja Aikaa –tempauksiin vanhustyön tukemiseksi omalla paikkakunnalla
6. Vanhustyön kilpailu Facebookissa
7. Vanhustyön seminaari ammattilaisille 28.9. – tule mukaan!

1. JHL:n edustajiston sääntömääräinen syyskokous

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL ry:n edustajiston sääntömääräinen syyskokous kutsutaan koolle 14.–15.11.2012. Kokous alkaa 14.11.2012 klo 10.00 Rantasipi Airport Congress Centerissä, Robert Huberin tie 4, 01510 Vantaa. Kokoukseen on osallistumisoikeus vain edustajiston ja hallituksen jäsenillä ja liiton säännöissä mainituilla liiton toimihenkilöillä, ei yhdistysten edustajilla.

Asiat

Kokouksessa käsitellään JHL:n sääntöjen 11 § 8 kohdan määräämät asiat.

Kokoukselle tarkoitetut, sääntöjen 11 § 3 kohdan mukaiset aloitteet on toimitettava hallitukselle 14.9.2012 mennessä. Aloiteoikeus edustajiston kokouksille on liiton hallituksella, jäsenyhdistyksillä, yhteisjärjestöillä ja edustajiston jäsenillä. Toivomme, että aloitteet lähetetään jokainen omana kirjeenään. Ne voi toimittaa myös sähköpostitse osoitteella Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen..

2. JHL:n toimet kunnallisvaaleissa

Kunnallisvaalit 2012 ovat JHL:n toiminnalle erityisen tärkeät. Kuntapalveluiden tuottamisen tavat ja rakenteet ovat historiallisen suuressa murroksessa. Valtaosalle JHL:läisistä kunta on myös työnantaja.

Liitteessä ovat liiton toimenpiteet kunnallisvaaleissa. Lisätietoja vaalien järjestelyistä ja vaalimateriaaleista saa aluetoimistoista.

Huomioittehan, että kuntavaalien ehdokashakemukset on jätettävä viimeistään tiistaina 18.9.2012 ennen klo 16.

Kuntavaalien nettisivusto on avattu. Sivustolla esitellään JHL:läiset ehdokkaat ja niiltä ehdokkaat ja yhdistykset voivat ladata myös liiton tuottamaa vaalimateriaalia.

Ehdokasesittelyn lomake avautuu vaalisivuilla keskiviikkona 19. syyskuuta. JHL:läisten kuntavaaliehdokkaiden toivotaan käyttävän esittelymahdollisuutta hyväkseen.

Isompia kuntavaaliseminaareja JHL järjestää alueilla seuraavasti:

- to 4.10 Tampereella
- pe 5.10. Turussa
- ti 9.10. Lahdessa
- to 11.10. Oulussa
- ke 17.10 Mikkelissä
- to 18.10. Helsingissä.

JHL on liikkeellä positiivisella mielellä. Tuomme vahvasti esiin hyvinvointipalvelujen tärkeyden ja kunnallisen työn merkityksen OMA TYÖ. OMA KUNTA. –teemalla, hyvin toimivia ostopalveluja tai kolmannen sektorin palveluja vähättelemättä.

Kuntavaalitiedotteen luonnos.

Tärkeää on, että yhdistys, yhteisjärjestö ja ehdokas itse suunnittelevat omat kuntavaalitavoitteet ja toimet hyvissä ajoin.

3. JHL:n yhteiskuntavaikuttamisen kurssi 24.-26.9.2012, Raseborg-opisto

Kiinnostaako yhteiskuntavaikuttamisen kurssi ajankohtaisista aiheista kuntavaalien alla.

Haku 20.8.2012 mennessä joko sähköisesti tai kurssihakemuskaavakkeella koulutusosaston kautta.

Kurssiohjelma.

4. JHL Osaava Nainen -messuilla 12.10.-14.10

JHL on mukana omalla osastollaan Osaava Nainen -messutapahtumassa Turun Messu- ja Kongressikeskuksessa.

Messuosaston lisäksi oheistapahtumana JHL:n seminaari messukeskuksessa lauantaina 13.10. klo 13.00 isossa auditoriossa (=Aada-lava). Seminaaripuhujana on Mato Valtonen.

JHL:n oma iltatilaisuus JHL:n jäsenille Turun VPK:lla, Eskelinkatu 5, 20100 TURKU, la 13.10. klo 16.30.–17.45. Iltatilaisuudessa JHL:n puheenjohtajan Jarkko Elorannan puheenvuoro ja musiikillisesta annista vastaa lauluyhtye Carmeninaen.

Lisätietoja messuista.

Tutustu myös koko messutapahtumaan

Lokakuun 8. – 14. päivä vietetään valtakunnallista Vanhusten viikkoa. JHL:läiset yhdistykset, teillä on oiva tilaisuus näkyä ja tulla nähdyksi vanhustyön puolestapuhujina.

Järjestäkää oma, vanhuspalveluja tukeva ILOA ja Aikaa –tempaus - joko itsenäistesti tai yhteistyössä muiden JHL-yhdistysten kanssa.

Kampanjamateriaalia saa aluetoimistoista.

Lisäksi yhdistyksille toimitetaan valmiit tiedotepohjat käytettäväksi tapahtumista tiedottamiseen.

Haasteesta enemmän ILOA ja Aikaa -kampanjasivuilla.

6. Vanhustyön kilpailu Facebookissa

Facebookissa pyörii kilpailu, jossa etsitään hyviä ideoita ja käytäntöjä vanhustyöhön. Kisa on tarkoitettu kaikille vanhuspalvelualan työpaikoille.

Kisa on käynnissä osoitteessa www.facebook.com/IloaJaAikaa

Parhaat esitykset palkitaan Tampereella Hyvä Ikä –messuilla 28.9.2012.

7. Vanhustyön seminaari ammattilaisille 28.9. – tule mukaan!

JHL:n ILOA ja Aikaa -kampanjan päätapahtuma - vanhuspalvelujen seminaari - pidetään Tampereella perjantaina 28.9. Hyvä Ikä -messujen yhteydessä.

Ilmoittaudu ilmaiseen seminaaripäivään viimeistään maanantaina 10.9.

Seminaarilipulla pääsee ilmaiseksi myös Hyvä Ikä ja Hyvä ruoka –messuille.

Seminaariohjelma ja ilmoittautumisohjeet.

Tutustu kampanjasivuihin.