Saana Siekkinen

Koulutuspäiviin varattuja rahoja käytettävä aikuiskoulutukseen

SAK vaatii, että osa työntekijöiden koulutuspäiviin budjetoiduista määrärahoista otetaan käyttöön heti ensi vuoden alusta lukien. Määrärahoja tulee suunnata aikuiskoulutuksen kehittämiseen siihen asti, kunnes laki osaamisen kehittämisestä työpaikoilla saadaan voimaan.
– SAK lähtee siitä, että aikuisten koulutuksen edistämiseen budjetoitu raha on myös käytettävä koulutukseen, kehittämisjohtaja Saana Siekkinensanoo.

SAK:n tiedote

Työeläkkeet
SAK:n hallitus

Nuorten sukupolvien eläkkeet on turvattava

SAK:n hallitus ihmettelee EK:n käytöstä työeläkeneuvotteluissa. Vaikka EK sitoutui sosiaalitupossa ja työurasopimuksessa korottamaan työeläkemaksua tasaisesti vuoteen 2016 saakka, on se nyt pyörtämässä yhdessä sovittuja päätöksiä ja vaatimassa maksuihin alennuksia. SAK ei tätä hyväksy.

SAK:n hallituksen kokous 5.11.2012

Hae SAK:n kulttuuriapurahaa

SAK:n kulttuurirahasto on julistanut vuoden 2013 apurahat haettaviksi. Hakuaikaa on vuoden loppuun asti. Apurahoja voivat hakea kaikki SAK:laisen ammattiyhdistysliikkeen yksityiset jäsenet tai harrastajaryhmät. Tänä vuonna jaetut apurahat olivat suuruudeltaan 400–1000 euroa.

Hakuohjeet

Nenäpäivä
Lauri Lyly

Nenäpäivä kerää varoja köyhimpien olojen lapsille

Nenäpäivää vietetään perjantaina 9. marraskuuta. SAK tukee Nenäpäivän keräystä 2000 eurolla ja on siinä mukana Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASKin kautta. Katso Nenäpäivän sivuilta, miten sinä voit osallistua maailman köyhimmissä oloissa asuvien lasten tukemiseen.

Nenäpäivä

Tehokkuus etusijalla

SAK:n työolobarometrin mukaan työntekijöiden arviot työelämästä jakaantuvat selvästi kahtia. Suuri osa SAK:laisista pitää työtään mielenkiintoisena. Samaan aikaan yli puolet kuitenkin kokee, että työnantaja asettaa tehokkuuden kaiken muun edelle eikä mitoita työmääriä oikein.

SAK:n työolobarometri

9.–10. marraskuuta