SAK:n valtuusto Kiljavan opistolla

SAK:n valtuusto vaati työnantajilta vastuuta

SAK:n valtuusto vaatii työnantajia kantamaan vastuunsa Suomen elpymisestä. Yritysten toimintaedellytyksiä on kohennettu merkittävästi alentamalla yhteisöveroa. Sen vastineena valtuusto vaatii yrityksiltä yhteiskuntavastuuta eli työllistämistä ja investointeja kotimaassa.

Valtuusto tavoittelee syksyllä laajaa työmarkkinaratkaisua. Palkkaratkaisuksi SAK ei hyväksy nollalinjaa, valtuusto huomauttaa päätöslausumassaan.

SAK:n valtuusto oli koolla Kiljavan opistolla torstaina ja perjantaina.

SAK:n valtuuston päätöslausuma

Lauri Lyly

Nyt tarvitaan tahtotila työllisyyden parantamiseksi

SAK:n puheenjohtaja Lauri Lyly vaatii Suomeen vahvaa tahtotilaa työllisyyden parantamiseksi. Se on nyt tarpeen, koska talouden hidastuminen on alkanut näkyä teollisuuden lisäksi muillakin aloilla.

SAK:n valtuustolle puhuneen Lylyn mukaan syksyllä olisi tarpeen solmia työllisyyden ja ostovoiman kehittymiseen tähtäävää keskitetty ratkaisu. Ratkaisun yhteydessä pitäisi sopia myös eläkemaksuista.

Lauri Lylyn tiedote ja puhe

Lilli Kilpinen

Valtuuston varapuheenjohtajaksi Lilli Kilpinen

SAK:n valtuuston uudeksi varapuheenjohtajaksi valittiin pamilainen Lilli Kilpinen. Tamperelainen Kilpinen on hotelli- ja ravintolaketju Restelin Länsi-Suomen alueen päätoiminen pääluottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu.

Kilpinen valittiin varapuheenjohtajan tehtävästä väistyneen Piia Yli-Heikkurin tilalle. Yli-Heikkuri siirtyi PAMin Vaasan aluetoimiston toimitsijaksi.

SAK:n valtuuston uutiset ja puheet

25.–26. toukokuuta
Ay-sporttifestarit