IMG 0059 800x533IMG 0063 800x533

Ylläspirtti sijaitsee Kolarin kunnassa, Äkäslompolossa lähellä Yllästunturia, Röhkömukan aluellla.

Ylläspirtti on 5:n huoneiston rivitalo. Yksi huoneisto on noin 40 m2, jossa makuupaikkoja on kuudelle. Jokaisessa huoneistossa on oma sauna, wc-suihkutila, sähköliesi, astianpesukone, mikro, jääkaappi, kahvinkeitin, cd-radio ja TV sekä ruokailuvälineet 8 hengelle.
Ylläspirtillä vuonna 2014 kesällä uusittu tv:t, hellat ja ulko-ovet.

• Lomailijain tulee ottaa mukaansa Ylläpirtillä lomaillessaan tarvitsemansa lakanat, tyynyliinat ja pyyhkeet.
  • Lomailijan tulee huolehtia huoneiston siivoamisesta! (Siivous, tiskaus, yleinen siisteys, roskien pois vieminen)
  • Huoneistoihin 3-5 ei saa viedä lemmikkieläimiä!

Mikäli huoneisto jää siihen kuntoon, että sinne joudutaan erikseen pyytämään siivous lomailijan jäljiltä, on lomailija korvausvelvollinen kaikista aiheutuneista kuluista.

Ylläspirtin tilojen käyttö

Liittohallitus on tehnyt 2.11.1990 päätöksen, että Ylläspirtin tilojen käyttö on ensisijaisesti sallittu liiton jäsenistöön kuuluville, perheenjäsenet mukaan lukien. Seuraavaksi lomailuoikeus on eläkkeelle jääneillä entisillä jäsenillä. Lomapaikkaa ei saa luovuttaa tai vuokrata kolmannelle osapuolelle.

Varaukset ja avainhuolto
Huoneistojen vuokraus alkaa aina klo 15 ja päättyy klo 12.00
Ylläspirtin varaukset tehdään sesonkiviikoille 8-17 viikon mittaisina jaksoina 31.10. mennessä.
Kirjallinen varauslomake toimitetaan liitolle joko e-mailina: tulliliitto[at]tulliliitto.fi tai postitse Tulliliitto ry, Pitkänsillanranta 3 B, 00530 Helsinki. Katso Ylläspirtin varaustilanne.
Lomailu myös viikoilla 37-38 ja vko:t 1, 51-52 viikon mittaisina jaksoina la-la.
Etusijalla on jäsen, joka on vähiten lomaillut Ylläspirtissä, lomiluista pidetään kirjaa.
Varaukset tehdään aina kirjallisesti hakemusta käyttäen ja se lähetetään e-mailina tulliliitto[a]tulliliitto.fi.
Jos aiottu lomailu peruuntuu, on huoneiston varaus peruutettava viikoilta 8 - 17, 37-38, sekä vko:t 1, 51-52 viimeistään neljä viikkoa ja muulloin viikko ennen varausajan alkamista.
Lomavarauksen tekijä/jäsenemme tulee myös itse olla Ylläspirtillä lomavarausajalla. Huoneiston avaimen saa maksettua kuittia näyttämällä Ylläs Avain Oy:n toimistosta Tunturintie 16 A 1, 95970 Äkäslompolo (0400-190217). Toimisto on avoinna arkisin klo 9.00-17.00, lauantaisin klo 9.00-21.00 sekä sunnuntaisin klo 16-18.00. Avaimen saa aukioloaikojen ulkopuolella etukäteen sovittaessa, muussa tapauksessa lomailija joutuu maksamaan erillisen päivystyspalkkion Avaimet palautetaan loman päätyttyä samaan paikkaan. YlläsAvain Oy:n toimistossa on internetpiste asiakkaiden käytössä.

Lisäksi laskettelukautena 1 hissilippu/huoneisto.

Ylläspirtin valvontaa hoitaa Ylläksen Revontulet Oy (kiinteistönhoitaja Urpo Ristimella 050-3630158).

Majoitusmaksut

Lomapaikan hinnat nähtävillä hinnastossa.

Etusijalla ovat ne jotka eivät ole ennen käyttäneet lomapaikka, sekä koko viikon vuokraukset, Sis varausmaksun 30€.

Eläkkeelle siirtyneiltä entisiltä jäseniltä peritään majoitusmaksut samanlaisina kuin maksavilta jäseniltä.

Katso Ylläksen tapahtumia tästä linkistä.

Ajo-ohje
 MG 0053 800x533

Torniosta lähdettäessä ajetaan E 8 tietä Kilpisjärven suuntaan. Ajetaan Kolarin kylän ohi n. 12 km, mistä käännytään oikealle äkäslompoloon. Sinne on matkaa tienristeytyksestä 28 km. äkäslompolossa ajetaan Tunturitietä noin 2 km ohi Jounin kaupan runsas kilometri ja käännytään vasemmalle Röhkömukan kaavatielle. (Tienhaarassa on kyltti Röhkömukka). Käännyt toinene risteys oikealle Kaarretille, Ylläspirtti on harmaa rivitalo-rakennus n. 200 metriä tien oikealla puolella.

tai postitse Tulliliitto ry, Pitkänsillanranta 3 B, 00530 HELSINKI

Kuvia Ylläspirtiltä

Keittokomero ja ruokailutila

IMG 0017 533x800IMG 0019 800x533

Oleskelutila

IMG 0016 533x800IMG 0021 800x533

Eteinen ja tuulikaappi, josta löytyy kuivauskaappi.

IMG 0028 533x800IMG 0029 533x800

Wc/suihku ja sauna

IMG 0025 533x800IMG 0024 533x800

Grillikota

IMG 0061 533x800 MG 0056 800x533

Kuviä Äkäslompolosta

Yllästunturi Äkäksen suunnalta.

MG 0044 800x533

Ylläsavain, josta avaimet noudetaan

MG 0045 800x533

Jounin kauppakeskus pienine putikkeineen ja bubeineen.

MG 0046 800x533

Kauppakeskuksen takaa löytyy K-Market

MG 0048 800x533

Yksi monista bubeista, Joikububi missä voi käydä kokeilemassa vaika joikhaamista :)

MG 0040 800x533
Ruokaravintola Jullis, laatu- hintasuhde kohdallaan ja annokset riittävän isot nälkäisille.

MG 0052 800x533

Rinneravintola ym. Äkäslompolon puolella.

MG 0069 800x533