Marjut Muotkajarvi

Hei, mie olen Muotkajärven Marjut Kilpisjärveltä!

Olen alkanut Tulliin töihin v. 1987 ensin Kivilompoon ja sitten Kilpisjärvelle, jossa olen työskennellyt siitä lähtien. Minut valittiin Lapin tullimiesten johtokuntaan ja Lapin tullimiesten edustajiston kokousedustajaksi aika pian. Myöhemmin toimin Lapin tullimiesten sihteerinä useita vuosia ja sen jälkeen puheenjohtajana kahdeksan vuotta. Nykyisin olen taas Lapin tullimiesten johtokunnassa rivijäsenenä ja Tulliliiton liittohallituksessa olen ollut varsinaisena jäsenenä kuusi vuotta Oulun tullimiesten ja Tornionseudun tulliyhdistyksien myötävaikutuksella. Mielestäni minulla on laaja ja hyvä kuva Tulliliiton toiminnasta.

Olen mukana myös Tornion tullin työsuojeluorganisaatiossa ja olen käynyt useita työsuojelukoulutuksia sekä JHL:n luottamusmieskurssit.

Ihmisenä olen sosiaalinen ja puhelias, suorasananenkin. Ymmärrän, että Tulliliitossa työskentely vaatii kompromissien tekemistä, aina ei kaikkea saada läpi niin kuin itse ajattelee. Itseäni en toki edustakaan vaan yritän edustaa kaikkia jäseniämme... Tulliliiton lähes tuhat jäsentä eivät voi aina olla samaa mieltä, mutta.....

Olen ollut kauan talossa töissä, tunnen laajalti ihmisiä. Ihmiset eripuolilta Suomea ovat vuosien varrella ottaneet minuun yhteyttä moninaisissa asioissa. Tuntuu hyvältä, että ihmiset luottavat minuun ja kääntyvät puoleeni ongelmineen ja myös iloineen.

Nyt olen Kilpisjärven tullitoimipaikan päällikkönä ollut pari vuotta. Työskentelen esimiestehtävän lisäksi vuoroissa tulliselvitys ja –valvontatyössä yhdessä suomalaisten ja norjalaisten työkavereitteni kanssa. Kilpisjärvi on kotini, täällä tahdon elää ja työskennellä.

Koen, että nyt on aika luopua Tulliliiton liittohallituksen jäsenyydestä, haluaisin kuitenkin edelleen tehdä työtä jäsenistön hyväksi edustajiston puheenjohtajana tai varapuheenjohtajana.

Tämä tietysti riippuu teistä Tulliliiton jäsenet, annatteko minulle kannatuksenne uuteen luottamustehtävään.

Tapaamisiin toukokuussa edustajiston kokouksessa! :)